Ա Ր Ձ Ա Ն Ա Գ Ր ՈՒ Թ Յ ՈՒ Ն N 1
Հանրապետական եռակողմ հանձնաժողովի (այսուհետ` Հանձնաժողով) նիստի
2012 թվական, փետրվարի 22, ժամը` 11:00
Նախագահում էր ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարար Ա. Գրիգորյանը
Մասնակցում էին`
Հանձնաժողովի անդամներ`
Արա Պետրոսյան | ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարի տեղակալ |
Սուրեն Կարայան | ՀՀ ֆինանսների նախարարի տեղակալ |
Շամամ Հարությունյան | ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության <<Զբաղվածության պետական ծառայություն>> գործակալության պետ |
Բորիս Խարատյան | Հայաստանի Արհմիությունների կոնֆեդերացիայի նախագահի տեղակալ |
Ժանետա Թորոսյան | Մշակույթի և ԶԼՄ-ների աշխատողների արհեստակցական կազմակերպությունների ճյուղային հանրապետական միության նախագահ |
Շմավոն Մկրտչյան | Առևտրի և հասարակական սննդի, սպառկոոպերացիայի և ձեռներեցության աշխատողների արհեստակցական կազմակերպությունների ճյուղային հանրապետական միության նախագահ |
Համլետ Դանիելյան | Մեքենաշինարարների և սարքաշինարարների արհեստակցական կազմակերպությունների ճյուղային հանրապետական միության նախագահ |
Գագիկ Մակարյան | Հայաստանի գործատուների հանրապետական միության գործադիր տնօրեն |
Պողոս Գաբրիելյան | Հայաստանի գործատուների հանրապետական միության Արագածոտնի տարածքային միության նախագահ |
Էդուարդ Կիրակոսյան | Հայաստանի գործատուների հանրապետական միության <<Տաքսի ծառայությունների ասոցիացիա>> ճյուղային միության գործադիր տնօրեն |
Շուշանիկ Բարսեղյան | Հայաստանի գործատուների հանրապետական միության սոցիալական գործընկերության հարցերով փորձագետ |
Հանձնաժողովի քարտուղար` | |
Արփինե Սարգսյան | ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության աշխատակազմի աշխատանքի և զբաղվածության վարչության աշխատանքի բաժնի գլխավոր մասնագետ |
Հրավիրվածներ` | |
Արայիկ Պետրոսյան | ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարի առաջին տեղակալ |
Նարինե Բալայան | ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարի խորհրդական |
Թադևոս Ավետիսյան | ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության աշխատակազմի աշխատանքի և զբաղվածության վարչության պետ |
Հասմիկ Խաչատրյան | ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության աշխատակազմի հասարակայնության հետ կապերի բաժնի պետ |
Ռոզա Մկրտչյան | ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության աշխատակազմի կենսաթոշակային ապահովության վարչության կենսաթոշակային քաղաքականության բաժնի պետ-վարչության պետի տեղակալ |
Նվեր Արզունյան | ՀՀ արդարադատության նախարարության աշխատակազմի եվրաինտեգրման վարչության իրավական բարեփոխումների բաժնի պետ |
Ներսես Երիցյան | ՀՀ կենտրոնական բանկի նախագահի տեղակալ |
Վահե Վարդանյան | ՀՀ կենտրոնական բանկի ֆինանսական համակարգի կայունության և զարգացման վարչության պետ |
Լիգիա Ղազարյան | ՀՀ կենտրոնական բանկի ֆինանսական համակարգի կայունության և զարգացման վարչության հետազոտող |
Կարինե Մադոյան | Հայաստանի Արհմիությունների կոնֆեդերացիայի աշխատակազմի սոցիալ-տնտեսագիտական և աշխատանքի պաշտպանության բաժնի վարիչ |
Վահան Սիմոնյան | Հայաստանի գործատուների հանրապետական միության գործադիր տնօրեն |
Բացակայում էին` | |
Արթուր Հովհաննիսյան | ՀՀ արդարադատության նախարարության աշխատակազմի դատաիրավական բարեփոխումների վարչության պետ |
Կարինե Ալոյան | <<Էլեկտրաարհմիություն>> արհեստակցական կազմակերպությունների ճյուղային միության նախագահ |
Սուրեն Չիբուխչյան | Հայաստանի գործատուների հանրապետական միության <<Արմենպակ>> ճյուղային միության նախագահ |
Հանձնաժողովի անդամներ | |
Սուրեն Կարայան | ՀՀ ֆինանսների նախարարի տեղակալ |
Սուրեն Չիբուխչյան | Հայաստանի գործատուների հանրապետական միության <<Արմենպակ>> ճյուղային միության նախագահ |
ՕՐԱԿԱՐԳ
- <<Հայաստանի Հանրապետությունում արտադրական դժբախտ պատահարներից և մասնագիտական հիվանդություններից պարտադիր ապահովագրության համակարգի ներդրման>> հայեցակարգի (այսուհետ` Հայեցակարգ) ներկայացում և քննարկում:
- Հանրապետական եռակողմ հանձնաժողովի 2011 թվականի հուլիսի 15-ի նիստի ժամանակ ներկայացված առաջարկությունների քննարկման արդյունքում Հանրապետական եռակողմ հանձնաժողովի աշխատանքային խմբի կողմից մշակված ամփոփ առաջարկությունների ներկայացում:
- Այլ հարցեր:
- Օրակարգի առաջին հարցը ներկայացրեց ՀՀ կենտրոնական բանկի ֆինանսական համակարգի կայունության և զարգացման վարչությանպետ Վահե Վարդանյանը:
Ներկայացվեցին Հայեցակարգով կարգավորվող խնդիրները, Հայեցակարգի նպատակն ու անհրաժեշտությունը: Ընդհանուր առմամբ ներկայացվեցին արտադրական դժբախտ պատահարներից և մասնագիտական հիվանդություններից ապահովագրության երկու հիմնական մոդելները (գործատուների պատասխանատվության ապահովագրության և աշխատողների փոխհատուցման), աշխատանքի վայրում դժբախտ դեպքերի և մասնագիտական հիվանդությունների ապահովագրության իրականացման հնարավոր համակարգերը (պետական, մասնավոր կամ պետական-մասնավոր համագործակցության):
Նշվեց, որ միջազգային փորձում առավել տարածված է այս դասի ապահովագրության այն մոդելը, որտեղ դժբախտ դեպքերի ապահովագրությունն իրականացնում են մասնավոր ապահովագրական ընկերությունները, իսկ մասնագիտական հիվանդությունների ապահովագրությունը` պետական որոշակի մարմինը: Սովորաբար այդ մարմինը գործում է Աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության ենթակայության ներքո:
Մասնագիտական հիվանդությունների ապահովագրության տարանջատումը դժբախտ դեպքերի ապահովագրությունից և պետական մարմնի կողմից իրականացումը պայմանավորված է մի շարք հանգամանքներով:
Այնուհետև ներկայացվեցին Հայաստանի Հանրապետությունում աշխատանքի վայրում դժբախտ դեպքերի և մասնագիտական հիվանդությունների համակարգը, ապահովագրության առաջարկվող մոդելը, այդ մոդելի առավելությունները, հիմնական սկզբունքները, պարտադիր ապահովագրության ենթակա անձանց շրջանակը, ապահովագրության մոդելի մասնակիցները: Նշվեց, որ հաշվի առնելով աշխատանքի վայրում դժբախտ դեպքերից և մասնագիտական հիվանդություններից ապահովագրության իրականացման մեխանիզմների առկա առաջավոր միջազգային փորձը, ինչպես նաև ՀՀ սոցիալական և ապահովագրական ոլորտների առանձնահատկությունները` առաջարկվում է` ՀՀ-ում աշխատանքի վայրում դժբախտ դեպքերից և մասնագիտական հիվանդություններից ապահովագրությունն իրականացնել հետևյալ սկզբունքներով.
- ՀՀ-ում աշխատանքի վայրում դժբախտ դեպքերից և մասնագիտական հիվանդություններից ապահովագրությունն իրականացնել պարտադիր հիմունքներով և աշխատողների փոխհատուցման մոդելով` «առանց մեղք» սկզբունքի հիման վրա:
Պարտադիր հիմունքներով ապահովագրության ներդրումը ՀՀ-ում կարող է օժանդակել մի շարք խնդիրների լուծմանը, մասնավորապես`
- գործատուներն օրենքով պարտադրված կլինեն ապահովագրել իրենց աշխատողներին դժբախտ դեպքերից և մասնագիտական հիվանդություններից, ինչը կնպաստի աշխատողների շահերի պաշտպանությանը և գործատուների կողմից չարաշահումների նվազեցմանը,
- գործատուները շահագրգռված կլինեն ապահովել առավել անվտանգ աշխատանքային միջավայր, քանի որ աշխատանքային պայմանների որակը կարևոր գործոն է նրանց կողմից վճարվող ապահովագրավճարի մեծության որոշման համար,
- աշխատողները կստանան բավարար հատուցում աշխատանքի վայրում դժբախտ դեպքերից և մասնագիտական հիվանդություններից առաջացող վնասների վերացման կամ մեղմացման համար:
Աշխատողների փոխհատուցման մոդելի ընտրությունը պայմանավորված է միջազգային լավագույն փորձով և այս մոդելի առավելություններով, մասնավորապես`
- Աշխատողներին հատուցման տրամադրում` առանց մեղքի գործոնի բացահայտման,
- Գործատուի նկատմամբ շարունակական դատական գործերի հարուցման գործընթացների վերացում,
- Գործատուի` դատական քաշքշուկներին մասնակցության գրեթե վերացում:
Հայեցակարգի ներկայացումից հետո հնչեցվեցին բազմաթիվ հարցեր, մտահոգություններ, որ ընդունելով Հայեցակարգով առաջարկվող ապահովագրության մոդելը պետությունը չի կատարի Աշխատանքի միջազգային կազմակերպության կոնվենցիաներով և Վերանայված եվրոպական սոցիալական խարտիայով ստանձնած պարտավորությունները:
Մասնավորապես, Հանձնաժողովի նախագահ, ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարար Ա. Գրիգորյանի, ինչպես նաև ներկաներից Ա. Պետրոսյանի, Վ. Սիմոնյանի, Գ. Մակարյանի, Բ. Խառատյանի կողմից բարձրացվեցին հետևյալ հարցերը.
- Հայեցակարգով կարգավորված չէ աշխատանքի վայրում դժբախտ դեպքերի և մասնագիտական հիվանդությունների արդյունքում այն անձանց կյանքին և առողջությանը պատճառված վնասի հատուցման խնդիրները, որոնց պատճառված վնասի համար պատասխանատու ճանաչված կազմակերպությունները լուծարվել են 2004 թվականի օգոստոսի 11-ից հետո և միջոցներ կամ իրավահաջորդ կամ աշխատողները համապատասխան դեպքերից ապահովագրված չլինելու պատճառներով վնասի հատուցումը չի շարունակվում:
- Հայեցակարգով առաջարկվող ապահովագրության մոդելի կիրառման դեպքում պետությունը չի կատարի Աշխատանքի միջազգային կազմակերպության կոնվենցիաներով և Վերանայված եվրոպական սոցիալական խարտիայով ստանձնած պարտավորությունները:
- Նախագծով վնասի հատուցումը նախատեսված է մինչև աշխատողի հաշմանդամության խումբ ստանալը /մինչև 90 օր/, որից հետո նախատեսվում է` պետական բյուջեից հաշմանդամության կենսաթոշակի ստացում: ԱՄԿ կոնվենցիաներով և ՀՀ գործող օրենսդրությամբ` աշխատողի կյանքին կամ առողջությանը պատճառված վնաuի հատուցումը կատարվում է ամենամuյա վճարներով` մինչև աշխատունակության վերականգնումը:
- Աշխատողի մահվան դեպքում Նախագծով նախատեսված է միայն մահվան միանվագ նպաստ` հուղարկավորության ծախսերը: Գործող օրենսդրությամբ այս դեպքում նախատեսվում է նաև վնասի հատուցում ընտանիքի անդամներին` խնամքի տակ գտնվող կին, ծնող, երեխա:
- Առաջարկվում է պարտադիր ապահովագրության համակարգի ներդրման 2 տարբերակ: Մեկով նախատեսվում է դժբախտ դեպքը տարանջատել մասնագիտական հիվանդությունից և մասնագիտական հիվանդության փոխհատուցումը վճարել պետական բյուջեից: Այս տարբերակին ՀՀ ԱՍՀՆ-ն դեմ է, քանի որ դրանց տարանջատումը տեսագործնական առումներով անհնար է, մյուս կողմից պետության կողմից հատուցման մի մասի վճարումը` ոչ նպատակահարմար:
- Նախագիծը չի համապատասխանում հաշմանդամության նոր մոդելին անցնելու հայեցակարգի դրույթներին:
- Նախագծում ներկայացված գործող համակարգի նկարագրությունը չի համապատասխանում ՀՀ օրենսդրական կարգավորման դրույթներին` պետական համապատասխան մարմինների գործառույթների, կարգավորման առանձին մեխանիզմների գծով և այլն:
Հաշվի առնելով Հայեցակարգով կարգավորվող խնդրի կարևորությունն ու բարդությունը, սկզբունքային որոշ հարցերում առկա տարաձայնությունները` Հանձնաժողովի անդամների կողմից առաջարկվեց Հայեցակարգն ընդունել ի գիտություն և ՀՀ կենտրոնական բանկի կողմից կազմակերպել լրացուցիչ քննարկումներ Հանձնաժողովում ներկայացված շահագրգիռ կողմերի մասնակցությամբ:
Առաջարկն ընդունվեց Հանձնաժողովի` նիստին ներկա բոլոր անդամների կողմից:
- Օրակարգի 2-րդ հարցը ներկայացրեց Բ. Խառատյանը:
Համառոտ ներկայացվեցին աշխատանքային խմբի կողմից մշակված առաջարկությունները (առաջարկությունները կցվում են` 1 թերթ): Մասնավորապես, առաջարկվեց հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ 2012 թվականի ապրիլի 27-ին լրանում է Հանրապետական կոլեկտիվ պայմանագրի և Հանրապետական եռակողմ հանձնաժողովի գործողության ժամկետը, նշված առաջարկություններն հաշվի առնվեն Հանրապետական նոր կոլեկտիվ պայմանագրի կնքման, Հանրապետական եռակողմ հանձնաժողովի աշխատակարգի լրամշակման ժամանակ:
Ներկայացված առաջարկություններն ընդունվեցին ի գիտություն:
- Օրակարգի 3-րդ հարցի շրջանակներում, Գ.Մակարյանի կողմից առաջարկվեց մինչև Հանրապետական կոլեկտիվ պայմանագրի գործողության ժամկետի լրանալը գումարել Հանձնաժողովի ևս մեկ նիստ` լրատվամիջոցների մասնակցությամբ, որտեղ կներկայացվի ամփոփ հաշվետվություն Հանձնաժողովի եռամյա գործունեության մասին: